Salgs-, handels- og leveringsbetingelser ved privatkøb
Her kan du læse vores salgs-, handels- og leveringsbetingelser ved privatkøb på Venti B2C Webshop.
Disse købsvilkår er gældende fra 01/05-2023.
1. Virksomhedsoplysninger - Venti A/S
Venti A/S
Banevænget 3
8362 Hørning
Tlf.: +45 86 92 22 66
Mail: info@venti.dk
CVR: 70 53 60 13
2. Bestilling af varer
På venti.dk kan du kun bestille varer via vores webshop.
Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er til salg på B2C-shoppen, er du meget velkommen til at kontakte os på 86 92 22 66.
Alle priser er angivet i danske kroner incl. moms og andre afgifter.
Priserne er dagspriser.
Når du har lagt din ønskede ordre og indtastet de relevante kontakt- og leveringsoplysninger, vil du modtage en ordrebekræftelse på din ordre med leveringstid.
3. Betaling af ordrer
Du har mulighed for at betale med Mobilepay, VISA og Mastercard.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes eller står til afhentning på den valgte
Click & Collect placering i enten Hørning eller Hvidovre.
4. Levering og fragt
Venti A/S leverer kun i Danmark og kun til fastland og brofaste øer (ekskl. Færøerne og Grønland).
Forsendelsesomkostningerne beregnes automatisk i webshoppen og fremgår af din indkøbskurv, inden du giver din endelige godkendelse af ordren.
Venti A/S leverer via dao, som leverer hver dag, hele året rundt; også på helligdage, og i weekenden.
Dao leverer din forsendelse på din hjemmeadresse eller til din valgte pakkeshop.
På alle dao-pakker modtager du et track & trace-nummer. Du får også en notifikation på mail inden for 15 minutter, når en pakke er leveret hos dig.
Alle forsendelser er forsikret af dao, til de når den valgte adresse.
Leveringstid:
Vores normale leveringstid på lagervarer beregnes til 3-5 hverdage. Nogle varer har dog længere leveringstid. Du kan altid se den enkelte vares aktuelle leveringstid på ordrebekræftelsen.
Leveringstiden regnes, fra du har modtaget din ordrebekræftelse, medmindre andet er angivet.
Forlænget leveringstid:
Hvis du bestiller varer, som midlertidigt er udsolgt eller ikke kan leveres inden for aftalte tid, vil du blive informeret via e-mail om et nyt forventet leveringstidspunkt.
Fortryder du levering af en vare på grund af forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille varen. Afbestillingen skal ske straks efter modtagelsen af informationen om forlænget leveringstid.
5. Forbehold
Informationer på venti.dk kan ændres uden varsel.
Bemærk at produktbilleder/miljøbilleder på venti.dk kan være vist med tilbehørsprodukter, ekstraudstyr eller andre varer, der ikke er inkluderede i prisen.
Der tages desuden forbehold for Force majeure.
6. Retur/fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til ordre@venti.dk eller ved at benytte fortrydelsesformularen. Se punkt 11.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.
Venti A/S kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Varerne skal returneres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, du har informeret Venti A/S om din fortrydelse, for at fortrydelsesfristen er overholdt.
Varens stand, når du sender den retur:
En vare kan returneres, så længe den er i samme stand som ved modtagelse og i ubrugt stand.
Du skal selv betale omkostningerne til at returnere varen.
Varen skal returneres i original emballage.
7. Reklamation
Der er reklamationsret i 24 mdr. på varer købt i Venti B2C webshop i overensstemmelse med købeloven.
Du opfordres til straks ved modtagelsen, og inden varen tages i brug, at sikre dig, at varen er korrekt og mangelfri, herunder at antal/mængder stemmer overens med fakturaen/følgesedlen.
Henvendelse vedr. reklamation skal ske til Venti A/S inden for rimelig tid, efter manglen er eller burde være opdaget. Købelovens frister for reklamationer er gældende.
Hvis varen har en mangel, vil denne blive repareret eller ombyttet, eller du vil blive tilbudt et afslag i prisen eller pengene tilbage, alt afhængigt af manglen og dine ønsker. Købelovens mangelsregler gælder, og du har de rettigheder, der fremgår heraf.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationer skal altid ske skriftligt til ordre@venti.dk. Dokumentation for købstidspunkt skal forelægges.
NB.: Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Uanset udleveringssted returneres varen til:
Venti A/S
Banevænget 3
8362 Hørning
8. Persondata
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Venti A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Venti A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@venti.dk
9. Ophavsret
Indholdet på venti.dk er ophavsretsligt beskyttet og tilhører Venti A/S.
Al indhold, artikler, billeder, tekst, illustrationer, lyd og videoklip stilles til rådighed for læsning/visning og må ikke reproduceres, ændres eller kopieres.
Du må dog gerne printe enkelte kopier eller tage en kopi i digital form til privat brug.
Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med Venti A/S. For henvendelse skriv til info@venti.dk.
Overtrædelse medfører krav om vederlag, erstatning og godtgørelse.
10. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ordre@venti.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt.
Kontakt:
Nævnenes Hus (Det offentlige forbrugerklagesystem)
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage via EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.
11. Fortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten er gældende.
Til:
Venti A/S
Banevænget 3
8362 Hørning
Tlf.: +45 86 92 22 66
Mail: info@venti.dk
CVR: 70 53 60 13
Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*):
Bestilt den (*)/modtaget den (*):
Forbrugerens navn/Forbrugernes navne:
Forbrugerens adresse/Forbrugernes adresse:
Forbrugerens underskrift/Forbrugernes underskrifter (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):
Dato(*):
(*) Det ikke relevante udstreges